6سایت برای یافتن مطالب ناب آموزشی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Rashnoo و آدرس rashnoo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






چطوره؟

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 97
بازدید دیروز : 50
بازدید هفته : 497
بازدید ماه : 487
بازدید کل : 29317
تعداد مطالب : 155
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1



 ۱. iTunesU

آی‌تیونز یو را قبلا معرفی کرده بودیم. در حقیقت itunesU را می‌توان محصولی از اپل دانست که با همکاری دانشگاه‌های معتبر تولید می‌شود و به صورت رایگان در اختیار همه علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. این محصول شامل فیلم کلاسهای آموزشی است که با کیفیت بسیار عالی ضبط شده‌اند. برای استفاده از این محصول نیازی به داشتن محصولات اپل نیست. تنها چیزی که برای استفاده از این دوره‌ها نیاز دارید نرم‌افزار iTunes است. پس از دانلود کردن این نرم‌افزار به سایت iTunes U رفته و بر روی Go to iTunes U کلیک کنید تا این بخش در نرم‌افزار iTunes باز شود. حالا می توانید از این صندوقچه گنج هر آنچه لازم دارید بردارید. 

۲. یوتیوب آموزشی

یوتیوب را می‌توان مخزن فیلم نامید. هر چیزی در این مخزن یافت می‌شود. برای ساده‌تر شدن فرایند پیدا کردن فیلمهای آموزشی، یوتیوب هم بخش آموزش خود را راه‌اندازی کرده است. در این بخش می‌توانید تنها فیلم‌های آموزشی را بیابید. یوتیوب سعی کرده است محیط این بخش را نیز برای مصارف آموزشی مناسب سازی کند.

۳. آکادمی خان

فردی به نام سلمان خان هدفی بزرگ برای خودش دارد و آن فراهم کردن محیطی است که آموزش در آن رایگان باشد. به همین جهت بنیادی غیرانتفاعی را راه‌اندازی می‌کند به نام آکادمی‌خان. این سایت از سال ۲۰۰۶ تا کنون بیش‌از ۳۲۰۰ ویدیوی آموزشی را تهیه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. این آکادمی هم اکنون از معتبرترین منابع آموزشی بر روی اینترنت است.

۴. Udacity

هدف این سایت هم آموزش با روش حل مسئله است. باید در پروژه‌ها شرکت کرده و مسائل را حل کنید تا یاد بگیرید. در طول دوره‌ها هم از کمک اساتید برجسته بی‌بهره نخواهید ماند. تفاوت این سایت با سایتهایی که تا به حال معرفی کرده‌ایم ارائه مطالب در قالب کلاسهای آموزشی است. برای مثال اگر علاقه به علوم رایانه دارید در دوره مربوطه ثبت‌نام کرده و با آغاز دوره کار آموختن را آغاز خواهید کرد.

۵. کلاس درس

تعدادی از دانش‌‌جویان ایرانی دانشگاه استنفورد هم هدفی همچون سلمان خان در ذهن دارند. آنها کلاس درس را راه‌انداخته‌اند و شراکتی هم با آکادمی‌خان برای ارائه فلیم‌های آموزشی آکادمی به زبان فارسی دارند. تا زمان نوشتن این نوشته کلاس درس بیش از ۲۳۵ فیلم آموزشی را ارائه کرده است. شما هم می‌توانید در تولید فیلم آموزشی با کلاس درس همکاری کنید.

۶. مکتب‌خونه

این سایت هم کار هموطنان ایرانی است. در این سایت هم می‌توانید فیلم‌های آموزشی فارسی را بیابید که البته بخش عمده‌ای از آنها متعلق به آکادمی خان هستند. 




:: موضوعات مرتبط: سایر , ,
:: بازدید از این مطلب : 13594
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : shayan
ت : یک شنبه 25 تير 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');